torsdag 31. mai 2012

Mitt kamera...



På tampen av mai måned
blir jeg med Maia (fabelaktive.com)
 sin utfordring




Vi har, uvisst hvilken årsak,
men tror kanskje vi ble anbefalt det,
valgt speilreflekskamera fra Canon..
Vi har idag et 1000D, med 18-55 mm linse

Til jula sa vi at et nytt objektiv
skulle være vår felles julegave.
Så ble det flytting, og
ting har bare dratt ut i tid..
Ska sjå at det kan bli en ordning
før sommerferien begynner.
Vi har blitt anbefalt å kjøpe oss 55 -250 mm linse
Det er mange ganger en prøvelse å
få tatt bilde av vimsebarna, og det skal
kunne bli litt enklere med den nye linsen....




Håper jeg kan finne en
fotoklubb her i nærheten -
Tror nok det finnes flere funksjoner
på kameraet som jeg fortsatt ikke er helt klar over..



Med ny linse
vil det også medføre at
vi må ordne oss ei ny veske..




Idag har vi bare ei veske til et kamera...



Det er igrunn litt rart å tenke på -
for 15 år siden tok jeg bilder
som jeg sendte inn til fremkalling.
Idag blir alle bildene liggende på PC'n,
fremkalling skjer toppen en gang i året..


Like før utfordringen stenger, men det er fortsatt ikke for sent..
Flere flotte bidrag
finner du HER

Helg snart no...
Ønsker alle en flott fredag.
Klem Mari Johanne

1 kommentar:

  1. Jeg har lyst på ei skikkelig zoom-linse, jeg har ei som fulgte med kameraet jeg kjøpte det brukt men den er gamlere enn arvesynden og ikke helt "som den skal";) For det er som du sier - det å ta bilder av aktive barn kan til tider være en utfordring!

    Lykke til i utfordringen til Maia,
    god klem og fin fredag til deg:)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar