mandag 3. september 2012

Sopptur (er)

 
 
Hele 2 turer i skogen ble
det tid til i helga.
 
 
 
 
Lørdag viste seg fra sin beste side.
Skyfri himmel- og god temperatur
..og vi skriver 1 september..
 
 
Søndag var det litt mer overskya
-men oppholds.
 
 
 
 
Drømmen er jo å få en del porsjoner
med kantarell i fryseren før vinteren.
Og det kan jo se ut som mitt ønske
går i oppfyllelse.
Dessverre kommer jeg over en del gamle og brune kantareller,
som har stått der så alt for lenge..
Men no vet jeg jo om plassan til neste år..
 
Håndarbeidskurva til farmor passer utmerket til slike skogturer
Har jo plass til både sopp, bær og mose..
 
Fornøyde barn og foreldre -
blir så glad etter slike dager:-)
 
Til slutt vil jeg reklamere for en flott
give away som du må delta på.
Svenngården feirer i disse dager at hun har hatt
1 million besøkende på bloggen sin.
Jeg deltar - og du kan gjøre det samme HER
 
Ha en fin mandag
Klem Mari Johanne


4 kommentarer:

  1. Ja, no ser æ jo at du skulle hatt mer frysekapasitet!! Det er med stort hjerte æ innrømme at vi har 3 svære fryseskap..og en fryserboks.. En til bær og brød, en til fisk og fy, en til kjøtt og hverdag, og fryser til RYPER!. Vi høste såpass mye mat sjøl at det er nødvendig med all den plassen, Fisketurer, bærturer,jakt(elg,rein og rype), sparte fort inn penger for vi kjøper store kvanta når det er tilbud på kjøttmat/pizza og annet dill...Og æ skjønne ikkje at æ kun hadde fryser tidligere, dem e jo et herk å finne ting i!Kos deg videre i høstmarka, her skinn sola ;o) Klem

    SvarSlett
  2. Det er så herlig med høsten når soppen er på sitt fineste og man finner all slags bær i skogen.
    Jeg har funnet ganske mye sopp allerede, men skal ut på flere turer:)

    Koselig at du vil være med på giveawayen min:)
    En flott ny uke til deg.
    Klem Veronica

    SvarSlett
  3. Ja det er jammen godt med slike dager:)

    Jeg er ikke den som går i skogen og plukker sopp men jeg spiser gjerne (i små kvanta - er "pittelitt" allergisk) Når det er sagt så kan jeg egentlig ikke huske å ha sett kantareller langs de rutene vi bruker å ta når vi er i skogen og på fjellet, mulig jeg ferdes i feil område;D

    Håper du får en fin tirsdag,
    varm klem:)

    SvarSlett
  4. Åh,så herlig! :)
    Og selv om man ikke skulle få plukket så mye som man ønsker, er det jammen fint å tenke på att de kommer igjen hvert år ja!:)
    Her har det for eksemel vært null blåbær etter en kald sommer...

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar