tirsdag 1. januar 2013

Godt Nyttår



Rakettene har gjort sitt
og det nye året er en liten time gammelt.

2012 er 
for min del et år jeg gjerne vil legge
bak meg så fort så mulig,  og bare se fremover.
For jeg har trua på at 2013 blir et flott år!
( e lov å ha trua)

2012 begynte som 2010
Familien Vims hadde vurdert litt fram og tilbake
og funnet at vi skulle flytte til Østfold før vimsefrøkna
begynte på skole.
I løpet av februar var både jobb og hus i boks.
Rekkehuset på Lillehammer ble stylet ferdig for salg
og vi feira 3 bursdager - både 
vimsegutten, vimsefrøkna og vimsefar fylte år i mars.
Vi hadde ei helg på Gålå, hvor vi fikk prøvd skia
og sett om vi fant en fregne eller to...




Påska feira vi på Fosen og med en liten 
tur nedom Møre
Vel hjemme fra påskeferien var det bare å få pakket 
ferdig- for flyttebilen kom i midten av april.
Med nytt hus, var det mange ting som skulle falle på plass..
Vi satte oss et par mål for huset i 2012 - og vi ser nå 
at alle er gjennomført..
 
Fruktblomstringen var vakker i mai
De gamle parafinovnene ble lagt ut på Finn.no,
og 17 mai fikk vi feira 2 dager til ende..
Mor begynte i ny jobb, og vimsebarna i ny barnehage



Sommerferie - herlig ord :-)
Vimsefrøkna hadde sin siste dag i barnehagen
og var stolt skolestarter i august

Tur til Danmark og Rhodos
Familien økte med et medlem - Findus Magne Vims
en koselig hankatt, som snart skal få seg en tur til dyrlegen
I samme periode ble det nytt jobbskifte på mor

Mor har hatt mange fine turer i skogen her i Sarpsborg
og litt kantarell har da blitt med hjem
Nye vinduer og ovn ble montert i stua.



 Blomsterløken fikk vi planta før 
den første snøen kom i november
I oktober var jeg på House of Oslo og kjøpte meg 
en flott By Nord pute - heldig meg vant et gavekort her på bloggen i januar
Skapet som vi kjøpte på Finn i sommer
sto adventklar og fin i ny farge i slutten av november 

I november deltok jeg på mitt første bloggtreff på Jeløya.
Trivelig å endelig få treffe andre bloggere her i Østfold.

Vimsemor feira bursdagen sin med gode venner i 
vår nye spisestue i desember
Jul og nyttår har vi feira her i Sarpsborg - koselig å 
få laget nye tradisjoner




Vi har feira overgangen til det nye året i rolige former her i Sarpsborg.
Frua slo derfor til med å sette en brøddeig i kveld - så nå 
har vi nystekt brød til vår frokost 1 nyttårsdag.

Vil ønske alle som ser innom bloggen min et riktig 
GODT NYTTÅR!

Stor klem fra 
Mari Johanne


1 kommentar:

  1. Godt nytt år, søte Mari Johanne ;o) Det er litt av et år dere har hatt, mye som har skjedd og mye nytt.. Og noe er så nytt at at du er sluttet å være Vims, men blitt en av de små i headingenteksten din? Ha ett fltt 2013, vi blogges og snakkes ;o) Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når du legger igjen en kommentar